Buitenreclame Gennep aan banden door monopolist

De gemeente Gennep wil af de wirwar een reclameborden, spandoeken en dergelijke. In een raadinformatiebrief legt het college van B&W uit dat per 1 juni er alleen nog maar buitenreclame via de nieuwe LED schermen en posterboxen van Jordans Sign & Promotion kan en mag plaatsvinden. Jordans heeft hiervoor een meerjarig contract afgesloten met de gemeente Gennep. 

De gemeente koopt de zuilen en heeft het beheer ervan uitbesteed aan het Beugense bedrijf dat hiermee het alleenrecht en daarmee een monopolie op reclame in de openbare ruimte krijgt. 

Aantal en locatie
In eerste instantie worden twee digitale zuilen geplaatst aan de Brabantweg (halverwege de Weverrotonde en de abri) en aan de Sint Janstraat te Ottersum (net buiten de komgrens bij huisnummer 77). Nadat de reconstructie van de N271 is afgerond zullen er nog eens twee reclamezuilen geplaatst worden aan de Rijksweg te Milsbeek, voorbij het verwijzingsbord ‘War Cemetery’ en aan de Hoofdstraat in Heijen, even voorbij de afslag N271 voor de splitsing Gennep – Heijen. De posterboxframes komen verspreid over de gemeente aan lantaarnpalen langs de doorgaande wegen.

Tarieven
Voor het gebruik van de digitale informatiezuil zijn drie prijscategorieën overeengekomen. Het reguliere tarief (100%) bedraagt 150 euro per scherm per week (exclusief instelkosten) en geldt voor bedrijven, organisaties en verenigingen die een evenement met entreeheffing organiseren. Het tweede tarief is het semi-commerciële tarief (30%). Dit tarief bedraagt 40 euro per scherm per week (exclusief instelkosten) en geldt voor gratis evenementen van non-profit organisaties of evenementen rondom een goed doel.

De gemeente kan gebruik maken van het gratis tarief. Deze optie is gemaximeerd op drie schermbeelden (à vijf seconden) per minuut. “Wij kunnen ‘onze ruimte’ ook inzetten voor berichtgevingen over goede doelen of evenementen zonder winstoogmerk”, aldus de gemeente.

foto: jordans.nl

door | mei 8, 2019 | Gennep, Ondernemersnieuws, Politiek

Maasduinen Courant koppelt oude aan nieuwe media

MaasduinenCentraal (MDC) gaat in nauwe samenwerking met Van den Munckhof print & media een tweewekelijkse krant uitbrengen onder de naam 'Maasduinen Courant'. Nadat bekend werd dat De Limburger ging stoppen met het huis-aan-huis brengen van de Via...

Courant zoekt verenigingen voor bezorging

Verenigingen en clubs kunnen zich nog steeds aanmelden voor het rondbrengen van de Maasduinen Courant in de gemeente Bergen. Inmiddels zijn er al gegadigden maar er is nog ruimte voor belangstellenden die een extraatje voor de clubkas willen bijverdienen....

Wie is … Wim van der Coelen

Wie is ... Wim Vd CoelenVolgend weekend staat Win van der Coelen twee avonden op de Buun in De Buun met zijn eigen onemanshow 'Ik ziej Wim'Bekijk hier het uitgebreide interview. Ook interessant [adrotate...

Weys - speciaal
Download onze App Get it on Google Play

Auteur: Chris Smits

Deel dit bericht

Pin It on Pinterest