Heropening Jan Linders Gennep

Heropening Jan Linders Gennep

door | feb 21, 2018 | Gennep, Ondernemersnieuws, Video | 0 Reacties

Jan Linders introduceert nieuwe huisstijl >>>

Vandaag opende Leo Linders van Jan Linders Supermarkten na een korte verbouwing een gloednieuwe supermarkt in het Limburgse Gennep. De supermarkt is volledig ingericht volgens de nieuwste formule van de supermarktketen uit het zuiden, waarbij een centrale rol is weggelegd voor de versafdelingen en de consument nog meer winkelgemak ervaart. Deze heropening is extra bijzonder, omdat Jan Linders in deze supermarkt een geheel vernieuwde huisstijl introduceert. Middels de nieuwe instore signing en gevelsigning wordt nog meer invulling gegeven aan waar Jan Linders voor staat: regionaal, focus op vers en klantgericht. 

De introductie van de nieuwe huisstijl vindt niet toevallig in Gennep plaats. Gennep is de plek waar 55 jaar geleden de supermarktketen, met inmiddels 60 supermarkten, ontstond.

Met het nieuwe signing concept wordt de nieuwe formule die sinds eind 2015 wordt uitgerold verder doorontwikkeld. Chantal de Rijk, directeur commercie, marketing & formule bij Jan Linders: “In de dynamische markt waarin we ons begeven, is het noodzakelijk te blijven meebewegen en ons te blijven ontwikkelen. Dat betekent ook dat wat wij onze ‘nieuwste formule’ noemen continu aanscherpen. Het afgelopen jaar hebben we hierin grote stappen gezet waarvan de nieuwe signing die we vandaag introduceren een belangrijke vervolgstap is.”

Joie de vivre

Met de nieuwe signing geeft Jan Linders lading aan de pay-off Het Voordeel van het Zuiden. Dit vertaalt zich in een ‘joie de vivre’-gevoel met focus op verbondenheid met de regio en de goede balans tussen product, prijs en actie. Het concept is, in samenwerking met het bureau Claessens Erdmann, ontworpen met een frisse, eigentijdse uitstraling. Door de combinatie van deze elementen geeft de nieuwe huisstijl in het algemeen en de instore signing in het bijzonder de formule nog meer een eigen gezicht.

Inspireren en winkelgemak

Chantal de Rijk vervolgt: “In het nieuwe signing-concept ligt de focus op het enerzijds inspireren van de klant in het samenstellen van zijn maaltijd en anderzijds op het bieden van meer winkelgemak. Hoewel we in het concept nog meer podium geven aan onze versafdelingen willen we de klant ook in de andere werelden meer inspireren. Zo zijn er ‘Kundes’, zoals een Olijfoliekunde, die de consument helpen bij het kiezen van het meest geschikte product.

Kids & Gezondheid

Gennep is ook de eerste supermarkt van de keten uit het zuiden waar het stimuleren van het eten van groente en fruit door kinderen extra aandacht krijgt. Zo staat er op de AGF afdeling een iconische tractor waar kinderen spelenderwijs kennismaken met vers.  Daarnaast introduceert Jan Linders de ‘Vrolijke Versbox’, die zelf samengesteld kan worden met los fruit en waarbij kinderen een leuke verrassing krijgen.

Ook worden er onder de noemer Zin in Gezond verspreid in de winkel tips gegeven voor gezonde recepten of gezondere alternatieven. Chantal de Rijk: “Dit initiatief past bij onze inspanningen om vanuit onze MVO gedachte de consument én kinderen te helpen bij gezonde voeding. De tractor en de Vrolijke Versbox komen voort uit onze samenwerking met Kokkerelli, The Kids University for Cooking. Gezamenlijk spannen we ons in voor een gezonder voedingspatroon van kinderen.”

Deli-eiland

Supermarktmanager Jacco Dijkema: ‘Ik kijk er erg naar uit om met mijn team klanten uit Gennep en omstreken te mogen ontvangen in de geheel vernieuwde winkel. Niet alleen straalt de supermarkt het gevoel van het zuiden uit, dit komt ook terug in de producten, die waar mogelijk uit eigen streek komen. Dit gevoel wordt misschien wel het sterkst ervaren bij De Keuken van Jan Linders, het deli-eiland in het hart van onze winkel. Hier zijn vers belegde broodjes, salades, sushi, maaltijden en pizza’s verkrijgbaar. Niet voor niets is Jan Linders recent opnieuw door GfK uitgeroepen tot de beste supermarkt van Nederland in alle versproducten.”

De heropening in Gennep is onderdeel van de strategie van Jan Linders, waarbij sinds 2015 een nieuwe formule wordt uitgerold over het winkelbestand. Inmiddels zijn ruim 20 supermarkten vernieuwd. De introductie van het nieuwe signing concept is het startsein van een gefaseerde implementatie van Jan Linders’ nieuwe huisstijl. Naast de signing wordt dit voorjaar bijvoorbeeld ook de weekfolder en het online landschap volledig vernieuwd.

Auteur: Chris Smits

Deel dit bericht
468 ad

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest